Turg on täis brände, mis üritavad teineteisest üle karjuda. Rohkem reklaami, madalam hind, ilusam pakend – kõik püüavad leida viisi, kuidas end nähtavaks teha. Aga kui sa ei tea, miks sa üldse siin oled, siis sa oled lihtsalt üks hääl selles lõputus turumüras, mis tuleb ja läheb.
Me elame ajastul, kus ettevõtteid sünnib igal sekundil ja nad surevad sama kiiresti. Sa võid täna olla trendikas, homme juba unustatud. Miks? Sest enamik tegijaid pole tegelikult midagi uut loonud. Nad lihtsalt kordavad olemasolevaid ideid, sulanduvad halli massi ja loodavad, et kuidagi õnnestub silma paista.
Aga kui sa oled lihtsalt veel üks järjekordne valik, millel pole sügavamat tähendust, siis miks peaks keegi sinust hoolima?
Kommodifitseerimise lõks – kui kõik tunduvad samasugused
Brändid kukuvad järjest ühte ja samasse lõksu – nad ei loo midagi unikaalset, nad lihtsalt järgivad olemasolevat turundusmängu:
Kõik kasutavad sama esteetikat. Sotsiaalmeedias on üks ja sama pastelltoonides bränding, minimalistlik disain ja turunduskeel, mis tundub nii tuttav, et sa ei suuda enam eristada, kes on kes.
Sama brändihääl. "Me hoolime kvaliteedist ja jätkusuutlikkusest!" Kas keegi enam tunneb, kes seda päriselt mõtleb ja kes lihtsalt sõnu loopimas on?
Kõik kasutavad samu müügistrateegiaid. Facebook Ads, Instagrami giveaway’d, mõni hästi ajastatud influenceri postitus. Aga kui kõik teevad seda, siis see enam ei tööta.
Kui sa turundad nii nagu kõik teised, siis miks peaks keegi sind eelistama?

Hüperkonkurents ja turu paradoks
Sisenemisbarjäärid on täna madalad. Sa võid luua brändi ühe nädalavahetusega – logod Canva’s, veebileht Wix’is, reklaamid AI abil. Võib tunduda, et see on edu valem, aga tegelikult tähendab see, et konkurents on tappev.
Kõik võitlevad samade klientide pärast ja kuna vähesed eristuvad, jääb võitma see, kellel on kõige suurem turunduseelarve või madalam hind. See viibki turu madalseisu, kus brändid tulevad ja lähevad ning ainus, mis jääb, on müra.
Kuidas sellest müraaugust välja ronida?
Siin tulebki mängu Golden Circle – MIKS?
Kui sa lood brändi lihtsalt selleks, et müüa, siis sa jäädki konkureerima ainult hinna, reklaami ja nähtavuse pealt. Simon Sineki Golden Circle printsiip selgitab, miks mõned ettevõtted domineerivad turgu ja teised lihtsalt eksisteerivad.
Kui sul on tõeline põhjus, miks sa eksisteerid, siis inimesed tulevad sinu juurde ise.
Kuidas alustada MIKS-ist?
MIDA sa teed?
Müüd nahahooldust, pakud disainiteenuseid, juhid sotsiaalmeediat – see on su toode või teenus.
KUIDAS sa seda teed?
Kasutad orgaanilisi koostisosi, pakud minimalistlikku esteetikat, töötad ainult valitud klientidega – need on su meetodid.
MIKS sa seda teed?
Kas sa tahad muuta ilu tööstust puhtamaks? Kas sa usud, et igaüks väärib isikupärast brändingut, mis peegeldab tema unikaalsust? Kas sa püüad luua paremat kliendisuhet, mis põhineb usaldusel?
Kui sa tead oma MIKS-i, siis inimesed tunnevad seda ja see muudab kõik.
Brändid, mis jäävad ellu, on need, kes teavad, miks nad siin on
Mõtle sellele: sa ei pea võitlema kõige madalama hinna pärast, kui su kliendid usuvad sinu lugu ja väärtusi. Nad ei vali sind ainult seepärast, et sul oli parem reklaam või ilusam pakend – nad valivad sind, sest sa resoneerid nendega sügavamalt kui lihtsalt "osta-müün" tasandil.
Sellepärast Apple ei müü lihtsalt arvuteid – nad müüvad ideed, et loomingulisus ja tehnoloogia käivad käsikäes. Sellepärast Nike ei müü lihtsalt tosse – nad müüvad usku, et igaüks võib olla sportlane. Sellepärast Patagonia ei müü lihtsalt jopesid – nad müüvad keskkonnasõbralikku eluviisi.
Kas sa müüd lihtsalt toodet? Või sa müüd ideed, millesse inimesed tahavad uskuda?
Müra või mõju? Sina otsustad
Kui sa lood brändi lihtsalt selleks, et “turule tulla”, siis oled sa lihtsalt üks paljudest.
Kui sa aga lood midagi, mis on sügavama tähendusega, siis inimesed märkavad sind, räägivad sinust ja jäävad sinule truuks.
Ja just see on erinevus.
Kas sina oled lihtsalt üks järjekordne müra tekitaja? Või oled sa keegi, kelle häält tahetakse kuulda?

Comments