top of page

Miks brändile anda tähendus?

  • Writer: Leivi Konsing
    Leivi Konsing
  • Nov 3
  • 2 min read

Updated: 6 days ago

„Kollektiivse iseloomuga vormid või kujundid, mis esinevad maailma müütide osana ning samal ajal alateadvuse individuaalsete ideena.”— C. G. Jung


Bränd ei ole lihtsalt logo, värv või font. Bränd on tähendus — ja tähendust ei looda juhuslikult.

Üks tugevamaid viise brändi tähenduslikuks muutmiseks on arhetüübid: universaalsed ja ajatud rollid, mis on olnud osa inimkonna lugudest ja alateadvusest sajandeid. Need on psühholoogilised mudelid, mis käivitavad tuttavaid mustreid, emotsioone ja ootusi.

Me reageerime arhetüüpidele instinktiivselt, sest need seletavad maailma, suhteid ja inimkäitumist. Need ilmnevad lugudes, kunstis, meedias — ja väga edukalt ka brändides.



12 mannekeeni südame Valgus

Miks arhetüübid brändingus nii hästi töötavad?

Arhetüübid annavad brändile iseloomu.Nad toimivad brändis nagu persoona:

  • isikupära

  • hääl

  • emotsioon

  • toon

  • suhtlusstiil

  • väärtused

Kui brändil on selge arhetüüp, siis ei unustata enam:

  • millist energiat see bränd edastab

  • kuidas ta klientidega räägib

  • millist emotsiooni ta tahtlikult tekitab

  • milliste väärtuste eest ta seisab

Arhetüüp ei ole ainult turunduslik element.See on psühholoogiline raamistik, mis hoiab brändi järjepidevana kõikides kanalites.

Kui bränd räägib kindla arhetüübi energiaga, muutub ta:

  • meeldejäävaks

  • mõtestatuks

  • usaldusväärseks

  • emotsionaalselt ühendavaks

See tähendab omakorda kiiremaid ja paremaid otsuseid nii disaini kui turunduse poolel — sest raamistik on paigas.


Brändile tähenduse andmine loob eelise, mida toote omadused ei suuda pakkuda

Konkurentsitihedas maailmas ei piisa ainult funktsionaalsusest.Klient otsib midagi, mis:

  • resoneerib

  • kõnetab

  • seob

  • annab turvatunnet

  • annab identiteedi või positsiooni

Tugeva arhetüübiga bränd vastab nendele vajadustele.Kui brändi identiteet, sisekultuur ja äripraktikad on kooskõlas, tekib usaldus, mis omakorda loob lojaalsuse ja pikaajalise suhte.


12 arhetüüpi ja nende energia

Allpool on kõige tuntumad arhetüübid koos näidetega — mitte selleks, et kopeerida, vaid et mõista energiat, mida nad kannavad.


IGATSUS PARADIISI JÄRELE

Motiveerivaks jõuks on iseseisvus ja eneseteostus.

Süütu – “Vabadus olla sina ja mina”

Brändid: Coca-Cola, Dove

Avastaja – “Ärge ahistage mind”

Brändid: The North Face, Jeep

Mõttetark – “Tõde annab vabaduse”

Brändid: Google, TED Talks, National Geographic


MAAILMALE OMA JÄLJE JÄTMINE

Motiveerivaks jõuks on mõju ja muutused.

Kangelane – “Kes tahab, see suudab”

Brändid: Nike, Adidas, Red Bull

Lindprii – “Reeglid on selleks, et neid rikkuda”

Brändid: Harley-Davidson, Diesel, Virgin

Maag – “Kõik on võimalik”

Brändid: Apple, Disney, doTERRA


KEEGI MEIST EI ELA ISOLATSIOONIS

Motiveerivaks jõuks on suhted ja kuuluvus.

Naabripoiss/-tüdruk – “Lihtne ja siiras”

Brändid: IKEA, Levi’s, Volkswagen

Armastaja – “Ma tahan sind ja sa tahad mind”

Brändid: Victoria’s Secret, Chanel

Naljahammas – “Naer toob kokku”

Brändid: M&M’s, Old Spice, Ben & Jerry’s


MAAILMALE SÜSTEEMI JA STRUKTUURI ANDJAD

Motiveerivaks jõuks on kord ja turvalisus.

Hoolitseja – “Ma hoolin sinust”

Brändid: Johnson & Johnson, Volvo, UNICEF

Looja – “Kui seda pole olemas, loon selle ise”

Brändid: LEGO, Adobe, Crayola

Valitseja – “Ma kontrollin olukorda”

Brändid: Mercedes-Benz, Rolex, Microsoft


Kas sinu brändil on arhetüüp?

Brändid, mis kasutavad arhetüüpe teadlikult, loovad emotsionaalse sideme, millele konkurendid ligi ei pääse.

Kui sinu brändil ei ole selget arhetüüpi, siis:

  • brändi hääl kõigub

  • sõnum ei ole järjepidev

  • publik ei tea, mida sinult oodata

  • disain ja turundus tunduvad killustunud

  • identiteet ei olegi tegelikult identiteet

Arhetüüp annab suuna, hääle ja tähenduse.


Kas tahad oma brändi energiat selgemaks mõtestada?

Kui tunned, et see lähenemine aitaks ka sul luua tugevamat sõnumit, selgemat identiteeti ja professionaalset strateegiat, siis teeme testi ja leiame sinu brändile sobiva arhetüübi.

Selle põhjal saame luua:

  • autentsed sõnumid

  • selge kommunikatsiooniraamistiku

  • järjepideva disaini

  • tugevama brändi loo

  • strateegia, mis päriselt töötab


Kirjuta mulle — avastame koos, kes sinu bränd tegelikult on.



Anonüümsed mannekeenid

Comments


bottom of page