10 tava, mida hea veebidisaini juures alati järgida
Veebidisain on oluline selleks, et luua visuaalselt atraktiivne ja kasutajasõbralik veebileht, mis vastab ettevõtte või organisatsiooni eesmärkidele ja vajadustele. Hea veebidisain aitab paremini esile tuua tooteid ja teenuseid ning suurendab seeläbi ettevõtte müüki ja kasumit. Lisaks on oluline, et veebileht oleks kergesti ligipääsetav ja navigeeritav ning sobiks erinevatele seadmetele, nagu arvutitele, nutitelefonidele ja tahvelarvutitele. Kvaliteetne veebidisain aitab kasvatada brändi tuntust ja usaldusväärsust nii olemasolevate kui ka uute klientide silmis.
Hea ligipääsetav veebileht on selline, mis on kohandatud kõikidele kasutajatele, sõltumata nende füüsilistest, sensoorsetest või kognitiivsetest võimetest. Selline leht on kergesti navigeeritav, selge struktuuriga ja omab ligipääsu erinevatele abistavatele tehnoloogiatele, mis võimaldavad kõigil kasutajatel sisu mugavalt tarbida. Hea ligipääsetav veebileht peaks järgima raamistikku "WCAG" (Web Content Accessibility Guidelines), mis on rahvusvaheline standard veebilehtede ligipääsetavuse tagamiseks. Lisaks peaks leht olema võimalikult kiire laadimisajaga ja sisaldama vähemalt miinimumkoguses animatsioone ja graafikat. Vaata alltoodud loetelust 10 tava, mida hea veebidisaini juures alati järgida.
10 tava, mida hea veebidisaini juures alati järgida
Turvalisus. Veebileht peab olema turvaline, et kaitsta kasutajate isikuandmeid ja vältida häkkerite rünnakuid.
Kiirus. Veebileht peab olema kiire ja laadima kiiresti, et kasutajad ei kaotaks kannatust ega lahkuks lehelt.
Kättesaadavus. Veebileht peab olema kättesaadav ja ligipääsetav erinevatest seadmetest ja brauseritest.
Kasutatavus. Veebileht peab olema kasutajasõbralik ja lihtsasti navigeeritav, et parandada kasutajakogemust ja suurendada konversioone.
SEO. Veebileht peab järgima SEO tavasid, et parandada oma lehe positsiooni otsingutulemustes ja suurendada liiklust.
Sisu. Veebilehe sisu peab olema kvaliteetne ja asjakohane, et kasutajad oleksid jätkuvalt huvitatud ja kaasatud.
Analüütika. Veebileht peaks olema varustatud mõõtmisvahenditega, et jälgida lehe külastatavust ja parandada kasutajakogemust.
Ühilduvus. Veebileht peaks olema ühilduv erinevate seadmete ja brauseritega, et tagada parem kasutajakogemus.
Seadusandlus. Veebileht peab järgima seaduseid ja regulatsioone, et vältida õiguslikke probleeme.
Skaleeruv. Veebileht peab olema mobiilisõbralik ja skaleeruv, et hoida kasutajaid lehel ja vältida veebilehe hülgamist.
Halva veebidisaini mõju
Halb veebidisain ei suuda kasutajatele vastavat kasutusmugavust pakkuda, ei ole sisult selge ega arusaadav ning võib olla tehnilise poole pealt vigane või aeglane. See võib hõlmata liiga palju kujunduselemente, mis ei toeta brändi sõnumit ega eesmärke, keerukat navigatsiooni või vigaseid linke. Halb veebidisain võib ka ettevõttele kahjumit tekitada, kuna kasutajad võivad loobuda veebilehe kasutamisest ja otsida alternatiivi.
Halb veebidisain võib ilmneda mitmel erineval viisil, millest mõned on järgmised:
veebileht on raskesti loetav. Kui veebilehel on liiga palju teksti, mis on liiga väikeses kirjas või kehvakontrastse taustaga, on kliendil seda raske lugeda ja keeruline mõista, mis leheküljel ta tegelikult on. Ka vale tüpograafia valik teeb lugemise raskeks;
veebileht on mitte töötav. Kui veebilehel on liiga keeruline navigeerida ja see eipaku selgeid tegevusvõimalusi, siis võivad kliendid selle kasutamisest lihtsalt loobuda;
veebileht on aeglane. Kui veebileht laeb aeglaselt või töötab halvasti, võib see kliendile pettumust valmistada ja nad valivad konkureeriva veebilehe
veebileht ei ole atraktiivne ning on amatöörlik. Kui veebilehel on halb värvipalett, ebaühtlane font, kehv struktuur või laisk graafika, võib see tunduda amatöörlik ja ebarealistlik, mis võib vähendada kliendi usaldust lehe suhtes ning tõenäosust, et ta selle kaudu teenuse/toote ostab;
veebileht ei ole mobiilisõbralik. Kui veebileht ei skaleeru hästi mobiiltelefonidel või tahvelarvutitel, võib seda olla raske kasutada ja see võib tunduda vanamoodne.
Need on vaid mõned näited sellest, kuidas klient halba veebidisaini tuvastab.
Veebidisaini trendid tänapäeval
Praegu on mõned trendid, mis võivad jätkuda ka aastal 2023.
Minimalism ja valge ruum. Võib eeldada, et lihtsus, selgus ja valge ruum on endiselt populaarsed kujunduselemendid. Puhaste lihtsate vaadetega ning pealkirjade stiiliga, mis on avarate pauside ja minimalistliku tüpograafiaga, on ka tulevikus võimalik hetketrendist mööda minna.
Tume režiim (dark mode). Tumedad taustad on viimastel aastatel populaarsed olnud ning need võivad veebidisainis jätkuvalt trendiks olla.
Geomeetrilised kujundid ja abstraktsionism. Nendeks on graafika ja mustrid, mis kasutavad geomeetrilisi kujundeid ja abstraktsionismi.
Animatsioonid. Liikumine ja animatsioonid võivad pakkuda külastajatele lõbusat ja kaasahaaravat kogemust veebisaidis.
Vaba käega joonistatud illustratsioonid. See suund kinnitab online-maailmas üha rohkem kanda ning selle all võib mõista ka käsitsi joonistatud illustratsioone, mis ühildatakse arvutigraafikaga.
Y2K nostalgia. Seda oli rohkem 2000ndate aastate alguses, kui kõik digitaalne oli veel uus. Märksõnadeks siin on futuristlik, erksad värvid, holograafilised efektid ja tekstuurid ning julged jõulised geomeetrilised kujundid. Täna on see kaasaegne retro-stiil.
Kokkuvõtvalt, trendid võivad tulevikus muutuda, kuid disaini selgus, lihtsus ja kasutajasõbralikkus ning usaldusväärsus jäävad kindlasti peamiseks fookuseks.